De uitdaging
Jongeren zitten niet te wachten op op de zoveelste sensibiliseringscampagne. Hoe kan DNS Belgium hen toch helpen om hun online accounts beter te beschermen?
Cybersecurity voor -18-jarigen voor DNS Belgium
Jongeren zitten niet te wachten op op de zoveelste sensibiliseringscampagne. Hoe kan DNS Belgium hen toch helpen om hun online accounts beter te beschermen?
DNS Belgium waakt over de veiligheid van het internet in België.
Omdat veel jongeren kwetsbaar zijn online, wil DNS Belgium hen helpen bij het creëren van sterke en unieke wachtwoorden. Zo lopen ze minder kans om het slachtoffer te worden van identiteitsdiefstal, phishing of schending van privacy.
Maar hoe bereik je een doelgroep die niet wakker ligt van wat een voor hen onbekende organisatie hen wil vertellen?
Jongeren hechten heel veel waarde aan boodschappen van peers en creators.
We gingen in gesprek met 12- tot 16-jarigen. Daaruit kwamen drie belangrijke inzichten:
Op basis van deze inzichten besloten we samen te werken met jonge creators en hen content te laten maken en delen via hun eigen accounts.
Daarbij gaven we de creators duidelijke instructies en werkten als één team samen aan het eindresultaat.
Content marketing gaat over publiek opbouwen én vasthouden. Onze beproefde methode daarvoor is steeds het 3H-model.
In de awarenessfase was de inzet om met opvallende content zoveel mogelijk jongeren te bereiken. Samen met de creators maakten we een aantal video's om het thema 'onveilige wachtwoorden' op een leuke manier top of mind te maken bij de doelgroep.
Creators deelden de video's op hun eigen kanaal. Wij ondersteunden de content met Spark Ads (een manier om organische content in te zetten als advertentie op TikTok.)
Eens de aandacht gevestigd op de problematiek, konden we verdiepen met how-to-content. In deze instructievideo's vertellen jonge creators hoe je een sterk en veilig wachtwoord maakt. We richtten ons qua targeting op jongeren die de bovenstaande video's al gezien hadden.
Tot slot toonden we de doelgroep animaties met heel concrete to do's. Deze video's zetten we via het profiel SafeNotSorry organic en paid in op TikTok, Snapchat en Instagram.
We hebben alle video's zowel organisch als paid ingezet op de kanalen van de creators. De Hero-video's deelden we op TikTok, het populairste kanaal onder 12- tot 16-jarigen. Alle andere video's werden ook gedeeld op Instagram en Snapchat.
De resultaten overtroffen alle verwachtingen.
Bereik per kanaal:
Maar ook:
En ook de jonge creators kregen veel reacties op de video's:
0
0
0
0%